En dag som behövdes

Igår åkte jag och Astrid till Stockholm för lite time-off från våra liv. Det första vi såg när vi kom fram var det här stället:



Vi ba "Dag-nys, vad fan är det för namn? Hhahaha fett fult. Inte liksom ´dag-mys´utan ´NYS´lol vafan", sen insåg vi att det nog uttalades DANGNYS. HAHAHHAAH. (Fortfarande väldigt fult dock)
Sen slängde vi upp en stol i julpyntet bara för att vi kunde
(jag lovar)



Vi unnade oss en mysig frukost på vetekatten



och sedan gick vi till Zara, det var kaos och musiken var kaos och rean var kaos och folket var kaos och vi blev kaos men jag hittade i alla fall ett par jeans. Vad är grejen med att ha spansk partymusik vid mellandagsrean? Blir man inte tillräckligt stressad ändå? Tacka vet jag gubben som spelade flöjt utanför.

Mitt mission med att åka till huvudstaden var att hitta en affär jag var i för något år sedan. Hade ingen aning om hur den såg ut eller vad den hette. Jag trodde att jag visste vart den låg men det visade sig att jag inte gjorde det heller. Påväg till vart jag trodde att affären skulle ligga hittade vi i alla fall en av våra favoritbutiker American Apperel, Astrid köpte en superfin klänning där.

Efter ett tag tröttnade Astrid på att jag vilseledde henne, men hon hittade i alla fall en vän...



Hästen get's the party goin'!

Jag ringde mamma och trots mina usla beskrivningar på vilket affär jag menade förstod hon precis och vägledde oss. Astrid trodde inte att det skulle vara värt all mödan, hon var skeptisk och tyckte att vi skulle ge upp och börja leta efter hennes favoritbutik urban outfitters istället, men precis då kom vi fram och jag kände igen mig. "Här är det!" sa jag, och när vi tittade upp såg vi....



URBAN OUTFITTERS! HUR AWESOME?!! Ofta vi hade menat samma affär liksom??? Vi blev så exhalterade att vi var tvungna att stanna upp och lugna ned varandra. Sedan gck vi in,



och efter två timmar gick vi nöjda ut med stora kassar och liiiiite mindre pengar... Det kommer en video på vad vi köpte sen.



Vi kände att vi inte behövde så mycket mer, så vi avslutade vår stockholms-trip på Pizza hut



och sedan åkte vi hem och hade myskväll. Ansiktsmask, popcorn och how I met your mother - allt som behövs.  En lyckad dag helt enkelt, tack bästakompis

Vi testade också lösögonfransar precis som Astrid lovat sina bloggläsare... HAHAHAHA. Jag kan inte förstå att folk krånglar med sånt varje dag.



Kommentarer
Postat av: astrid

:D :D :D <3 <3 <3

2011-12-29 @ 20:19:49
URL: http://kattenastrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0