Lovesick

Precis sett klart på Bridget Jones dagbok 2. Ettan var förstås bättre, men åh så fin tvåan var.
Jag fruktar dock att det är något allvarligt fel på mina tårkanaler och att jag kanske behöver opereras, eller, ännu värre; förbjudas från att se romantiska komedier som innehåller frierer och/eller bröllop.

Pappa har nog rätt i att Colin Firth förstör för andra vanliga killar, i sin svartsjuka har han erkänt att det är förgäves för killar att vara the nice guys nu förtiden, eftersom vi tjejer uppenbarligen dras till alla sorts Mr Darcys, och vi alla vet hur Mr Darcy är. Fast det är ju inte Colins fel att Jane Austen kom upp med en extremt sexigt dryg man och att Helen Fielding sedan kopierade den idén. I och för sig tror jag inte att någon annan skulle kunna göra den rollen så pass bra att jag vill gråta varje gång jag ser killen.

Hur som helst har jag nu lärt mig att jag inte bara behöver en kille som är kock, jag behöver även en passionerad advokat som kan rädda mig från fängelser i thailand när någon försöker använda mig som heroinsmugglare.

(Och helt ärligt tror jag att en man som är kapabel till mina översvämmningar varje gång vi ska se en romantisk film, inte vore helt fel heller. Fast den största pressen jag kommer att sätta på den man som ska bli "the one" är nog frieriet. En väldigt, väldigt, VÄLDIGT, tragisk sanning om min England-resa är att en stor del av tiden gick åt till att komma upp med scener om unga män som friar till mig. Alltså, jag tror inte bara att det är mina tårkanaler det är något fel på.)

Och visst ja, jag lär behöva en rik jävel så att jag har råd med mitt drömbröllop.

Något annat som är ganska tragiskt är att jag har dessa romantiska drömmar, och en pojkvän som ikväll är ute och lanar hos någon Alexander... Tur att han i alla fall vill köra lite Leauge of Legends med mig. En romantisk LoL-match såhär en fredagskväll är väl varje flickas dröm, eller?


(Jag vill inte ens säga att jag nog kan erkänna att för mig så är det det. Jag hoppas att det ser mindre sorgligt ut i skrift, men antagligen inte.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0