Något som gör mig arg. På riktigt.

I'll try to keep this short.

Jag känner flera stycken som förlorat någon av sina föräldrar eller andra närstående i cancer. Att förlora någon man älskar kanske är det värsta som finns. Jag tror nog det, jag kan inte komma på något som är värre. Förutom att själv kämpa mot cancer eller någon annan sjukdom. Kan ni tänka er hur hemskt det måste vara? Nej. Det går inte att föreställa sig det om man inte upplevt det själv. Jag kan inte föreställa mig det, jag vet bara hur det känns att gå miste om någon betydelsefull person. Det vet nog de flesta.

Och vad jag verkligen, verkligen hatar är när personer har ett val, när de kan välja om de vill leva ett bra liv, eller leva över huvud taget, och bara.... skiter totalt i det och slösar bort sina liv som om det inte vore värdefullt alls. Speciellt de som har en bra framtid, bra möjligheter och problem som faktiskt går att lösa. Herregud, ta tag i era liv istället för att förstöra det. Sluta fucka upp era liv, sluta fly från allting. Det finns de som inte har något val. Har ni tänkt på det?
Vad jag hatar ännu mer är att ingen kommer bry sig. De som delar mina åsikter kommer att hålla med, men chansen att jag ändrar på någons åsikt är liten. För här har jag fått lära mig att inte lägga mig i folks liv.

Jag vet hur folk fungerar (inte hur alla fungerar, men folk rent generellt), vi lyssnar, vi läser, vi nickar och vi säger "mm, eller hur!", men vi tar nästan aldrig in. Vi tror att vi gör det, men det gör vi inte. Och vet ni varför? För att vi är rädda. Vi är själviska och rädda. Vi tar alltid enkla utvägar, och den enklaste utvägen är att för sin egen skull inte bry sig. Jag är likadan, jag vet att jag inte kommer klara av att bli vegeterian igen på ett tag, och jag undviker alla sorts videos som visar djurplågeri, för min egen skull. Jag vill inte gå runt med dåligt samvete när jag äter kött. Undermedvetet vägrar jag ta in hur djuren egentligen mår, och jag lyssnar hellre på när folk predikar om hur OK det är att äta kött. Själviskt, jag vet, jag hatar mig själv för det. (Och bara för att ni inte ska tycka att detta är dubbelmoral tänker jag flika in att jag faktiskt börjat försöka trappa ned på köttet nu)

Tillbaka till ämnet. Ett motargument kan vara "Att jag slutar ta droger etc kommer inte rädda någon som är sjuk". Nä, men det kommer att rädda dig. Så shut it.
Sluta vara så åt helvete själviska, gör något bra av era liv istället, det spelar ingen roll hur härligt det är att vara hög, sådant går att fixa med hjälp av youtube också. Tro mig. Men snälla, ta in det här

VISSA HAR INGET VAL.


Själv kan jag inte förstå hur man inte kan bli berörd och tänka till lite extra när man sett den här videon. Jag grät som satan och tackade alla forskare och doktorer som räddade min lillasyster från cancer när hon var liten.


Kommentarer
Postat av: Malin

Sluta skriva så berörande blogginlägg! Min gudmor gick bort i cancer för ett år sedan, så jag förstår vad du menar med att om man har något värdefullt ska man vara rädd om det. Liv är inget som ska kastas bort om man har möjlighet att leva det.

2011-11-16 @ 22:17:07
URL: http://iscariot.blogg.se/
Postat av: Elin

Så jävla rätt sylvia! Varför utsätta sina närmaste för en sån stor sorg.. Man har ett val, droga inte! Det förstör inte bara dig själv utan även din framilj, dina kompisar och alla i din närhet! Ta tag i era liv så du inte förstör andras!

2011-11-17 @ 00:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0