Så vackert

Hittade en filmatisering av Svindlande höjder i mina föräldrars gigantiska dvd-samling. Gissa om jag blev glad? Har tittat på den hela dagen, om och om igen. Är helt fast, historien är jättefin. Jag hade ingen aning om att det var en kärlekshistoria, men wow, vilken kärlekshistoria ♥ Tänk att kunna älska någon så som Heathcliff älskade Cathy... Så passionerat och vackert. Det kunde man säkert bara göra under 1800-talet. Åh, det är nog min nya favoritfilm/serie ♥



Men tror ni jag klarar av att läsa boken nu då? Nej. Trots att jag är förälskad i storyn och i karaktärerna är boken så ofantligt tråkig att jag inte klarar av att läsa i mer än en kvart innan mina tankar svävar iväg. :c I boken kommer det inte alls fram hur mycket Heathcliff och Cathy älskar varandra, jag förstod knappt att de gjorde det förrän jag såg filmen. Men så har jag bara läst 100 sidor, det kanske kommer fram senare... Aja.






Ibland hatar jag verkligen att jag lever på 2000-talet. Jag vet att det är bättre än någonsin att leva nu, men jag älskar att drömma mig bort till 1800-talet och Jane Austen-världen. Därför spyr jag på mig själv nu när jag tänker spela LoL istället för att lära mig rida eller bli uppvaktad av någon fin Mr Darcy. Usch.

Kommentarer
Postat av: Anonym

What. The. Fuck.

Vänta vänta vänta nu, handlar boken om en nekrofil?

2011-11-07 @ 23:00:11
URL: http://kattenastrids.blogg.se/
Postat av: elsa

hahaha åh. sylvia. jag kanske borde nämt det, att alternativet till att läsa boken två gånger (och uppnå extas typ) är att se filmen (och uppnå liknande extas). så himla fint. och så himla hemskt. jag har den filmen. har dock inte sett den. hahahaha. och nej astrid, inte nekrofil. möjligen psykopat

2011-11-08 @ 06:36:39
URL: http://honelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0