Just nu vill jag.

Det bästa med att jobba på Tant Grön är att träffa alla underbara kunder. Första gångerna jag jobbade här hatade jag när det kom in folk i affären, jag var alltid så nervös för att 1. prata med de, 2. vara trevlig, och 3. slå in varorna på kassapparaten, jag hade inte riktigt koll på hur den fungerade och gjorde alltid fel (lyckades t ex alltid ta 45 167 00 i betalt istället för 450... wtf)

Nu älskar jag när det kommer in kunder. Speciellt när det kommer in söta par som ska handla tillsammans. Det verkar så himla mysigt att ha en lägenhet tillsammans och gå och handla! Åhh, jag blir så glad varje gång par kommer in.
Ibland längtar jag så himla mycket efter att få flytta hemifrån. Egentligen är jag livrädd, jag älskar min familj över allt annat och vet inte alls hur jag skulle klara mig utan de, men drömmen om att få bo i England har jag haft så länge nu. ÅHHHH. Jag vet inte hur mitt kärleksliv kommer att se ut om några år, men helst av allt vill jag bo tillsammans med pojkvännen jag förhoppningsvis har då hehehe, i England. Eller Skottland.

Jag såg An Education igår och nu längtar jag ännu mer. Jag hatar att England egentligen inte är som jag föreställer mig, och att livet inte alls är som på we<3it, men jag slutar inte drömma. Jag vill gå omkring i Englands regniga gränder, jag vill lyssna på jazz om kvällarna och kunna dansa. Jag vill ha råd för vintagekläder och jag vill vara vacker som på 60talet.

Jag vill ha någon som låter mig drömma. Någon som tar med mig genom livet jag vill lvea.

Kommentarer
Postat av: Astrid

fint skrivet :)

2011-10-08 @ 12:35:20
URL: http://kattenastrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0