R.i.p

Jag hade en dröm inatt.
Om ett piano och en äng.
Jag spelade på pianot
mormor låg på ängen
hon log och såg frisk ut
sedan somnade hon in till mitt pianospel

men jag slutade inte spela


Mormor somnade in utanför min dröm idag. Hon orkade inte kämpa emot cancern längre. Hon fick slockna i sin säng, precis som hon ville.
Jag kunde inte ha önskat mig en bättre sista stund med henne. Hon läste en novell jag hade tillägnat henne. En novell som var mitt sätt att säga att jag älskar henne. Hon förstod. Hon sa till mig att jag skrev vackert, hon sa att hon blev rörd. Sedan pratade vi tills hon inte orkade prata längre. När jag skulle säga hejdå satte hon sig upp i sängen och log mot mig tills jag inte kunde se henne längre.

Jag älskar dig mormor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2011-09-06 @ 14:52:30
Postat av: Anonym

<3 älskar dig Sylvia <3

2011-09-06 @ 21:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0