Första April

En grej som är typisk mig är att jag alltid blir överexhalterad för precis allt. Speciellt högtider. Och ja, första April räknas som en högtid.
Problemet är att när jag blir överexhalterad blir jag så taggad att jag inte orkar med mig själv och det slutar med att jag bara lägger av och låtsas som att det är vilken dag som helst. Igår gick jag omkring hela dagen och stressade över hur många jag skulle lura första April, min hjärna blev kaos och jag ba Nä. Orkar inte.

Så när jag vaknade idag hade jag helt förträngt att det var första April.
Tills Elsas kompisar påpekade det imorse. Då blev jag plötsligt överexhalterad igen. Fick bara inga bra idéer. Sedan fick jag en, och sedan fick jag flera. Och sedan slutade det med att jag 1. Ringde mamma och sa att jag tappat bort nycklarna till Tant Grön, 2. Skrev till Emma att The Kooks ställt in Hultsfred, 3. Gav Franco en hjärtattack av hemliga anledningar, 4. Skrev till Björn att jag träffade Freddie i Skins på gatan i Stockholm, och 5. Hjälpte Elsa att foola sin mamma. Det var kul, vi skrev en lapp om att Elsa åkt till Uppsala och inte kommer hem på några dagar, sedan gömde vi oss i garderoben när vi hörde henne låsa upp dörren. Så stod vi där inne, höll på att kvävas av skratt, och lyssnade till Elsas mamma som skrek "NÅGRA DAGAR? ÄR HON DUM ELLER?!" Hahahahaha. När hon försökte leta rätt på mitt nummer för att ringa mig avslöjade vi oss. Hahahah.

Jag älskar första April.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0