När låtar stämmer in sådär läskigt bra

Det är alltid kul när jag tar min lunchpaus på jobbet. Jag jobbar ju på en mataffär men bra lunch är rätt svårt att hitta. Idag hittade jag misosoppa, avocado och hampakorv. Hampakorv har blivit min räddning som fattig student. (Eller sparande student snarare), medan mina vänner fikar på stan får jag sitta bredvid och trycka i mig äckliga veganska korvor. Haaha...

I alla fall, Björn kom förbi (jobbarkompisen/matteläraren Björn. Inte min vän Björn. Fast den här Björn är ju också min vän. Men ah) och påpekade att det faktiskt finns en micro. Det betyder att jag under alla dessa lördagar kunnat värma på ravioli eller något annat GOTT att äta. Nåja.
Eftersom Björn kom blev min lunchrast som vanligt lite längre än vad den egentligen borde, vi hittar alltid roliga saker att diskutera. Typ vem som är största bitchen, Oskar Linnros eller Veronica Maggio? Eller vad som skulle hända om alla på hela jorden blev vegeterianer? Eller om ost är en drog eller inte? (Tydligen finns det ett ämne i ost som även finns i någon drog. Eller något.) Idag diskuterade vi ännu djupare saker, hans kärleksliv. Det är kul när nya personer öppnar sig för en. Jag försökte ge honom råd men eftersom han är vuxen och jag inte är det kanske de inte funkar. Vad vet jag. Eller så är jag bara för jävla smart, för han verkade tacksam.

Sedan frågade han hur det är med mig och kärleken. Då skrattade jag.

v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0