7 cykelsanningar

• Jag håller alltid i styret med bara en hand. Inte för att det ska se fett coolt och avslappnat ut, jag tycker bara det är enklare.
• Jag cyklar skitlångsamt. Jag tänker inte på det förrän jag märker hur många som cyklar förbi mig i normal fart. Då inser jag att min cykel knappt rör på sig. Det är egentligen konstigt eftersom jag älskar att åka snabbt.
• Men i backar bromsar jag aldrig. Kan bero på att mina bromsar är värdelösa så det skulle ändå inte göra någon skillnad ifall jag gjorde det.
• Vissa sträckor blundar jag för att jag tycker om att blunda.
• Jag lyckas alltid cykla aldelles för nära kanten till diken eller konstiga hål eller något, får alltid världens panik och tror att jag ska dö men lyckas alltid väja undan preciiiiiis i tid. Eller okej, inte alltid. Och då gör det ont.
• Det värsta jag vet är när jag är tvungen att cykla förbi massa jävla fåglar. De flyttar ju aldrig på sig förrän man är en millimeter från de! Och trots att jag inte har fågelfobi längre är jag fortfarande lite rädd.
• Jag vet inte varför, men jag plingar aldrig när jag ska förbi folk som går mitt på vägen. Jag ropar inte heller. Jag försöker bara diskret cykla slalom mellan de. Jag har skrämt skiten ur jättemånga pga det.



Kommentarer
Postat av: astrid

... tror du borde vara död vid det här laget.

2012-04-13 @ 19:39:16
URL: http://kattenastrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0