Insnöad på Arlanda

I onsdags försökte jag ta mig hem i dendär snöstormen. Det gick inte bra. Tåget stannade i Arlanda och åkte inte därifrån. Jag fotade lite i brist på annat.
 
            
 
Allt började ju egentligen med att jag gick upp för att dricka en smoothie i väntan på att tåget skulle åka igen. Det var en sjukt god smoothie.
       
 
 
 
Det röda är inställda/försenade flyg. Jätteroligt. Jag kunde inte ta mig hem eller tillbaka till Stockholm,  men jag kunde däremot åka till Kanarieöarna eller Moskva. Fast sen påpekade mamma att man behöver visum till Moskva, så valet var inte så svårt. Sen ställdes det flyget också in. Jag var fast på riktigt.  Så jag började vara skitjobbig mot tv-bolag och fråga ut de om deras jobb.
    Sedan gick jag på upptäcktsfärd och hamnade i en blå källare.
       Och jag åkte hiss. Här är jag i hissen :)))))) Jag råkade åka upp i ett hotell på flygplatsen, det var jättelyxigt och de bjöd på glögg.
    Sedan hittade jag handelsbanken och tog ut lite pengar och klippte håret.
 
Och åt sushi. Godaste sushin nåååågonsin, tänker så kliva av på arlanda någon gång bara för att få äta där igen <33
 
När jag gjort precis allt som går att göra på Arlanda hittade jag några pojkar som var i samma situation som jag. Bara det att de hade suttit och ölat sen åtta på morgonen. Okreativt, tyckte jag, så jag joinade de och föreslog CHICKEN NUGGETS som omväxling. JÄTTEGOTT!!!!! De gillade mitt sällskap tror jag för de bjöd mig på öl. Fett snälla. De skulle på AIK-match men det gick ju åt helvete. (fast vodka i Riga kanske inte är så tokigt heller)
 
Runt åtta började bussar äntligen gå, fast inte till Uppsala. Jag åkte tillbaka till Stockholm istället.
 
Blev kissnödig och hoppade av någonstans och visste inte vart jag var. Fick låna toaletten på en söt hälsokostbutik och sedan lyckades jag hitta till en tunnelbana. BRA TJEJ
 
SLUTET GOTT ALLTING GOTT jag kom tillslut fram till Gärdet och min lilla terrorist mötte mig. Morgonen därpå gjorde jag ett nytt försök på att ta mig till Uppsala. Tog förjävla lång tid och jag fastnade både i Häggvik och Upplands Väsby. Nåja.
       
 
Visst ja, köpte en väska på Arlanda också!!! fett snygg och på rea. Jag är nästan glad över att jag fastnade där, fast nu räcker det med flygplatser för mig. Jag tror inte Sverige vill att jag ska vara här.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0