Mitt rum



Här finns
skateboards utan hjul, godis från 2007
dammiga dagböcker från tiden innan livet
allt från Bröderna Lejonhjärta till böcker om WoW
trasiga porslinsnallar från min första kärlek
och torkade rosor från min största

Här finns tonårspanik nedskriven på tapet
orden som krossade en flickas hjärta
när hon var fjorton år
internskämt och dikter om livet
låttexter, kärleksförklaringar, fula ord och hjärtan i massor
och hat, hat, hat

Vi drar ut kartonger fyllda med 42 dagböcker, över hundra dvder och säkert minst 50 cd-skivor
barnböcker, tonårsböcker, alltför få djupa klassiker
jag hade glömt bort att jag spelade poker för tre år sedan
och varför har jag sparat leksaker från Happy Meal?

Högstadiecrushars skolböcker skräpar under sängen och
oseriösa skoluppgifter och teckningar från bilden i nian
att flytta är alltid sentimentalt även om man bara flyttar från ett rum till ett annat
gräver fram alla möjliga känslor, beting, nostalgi

För sista gången har jag ångest på detta golv och för sista gången
omges jag av minnen
är helt snurrig när jag sitter här och ser mig omkring
vill sätta ord på dessa sekunder

Jag kommer aldrig mer luta mig mot er, väggar, och önska att jag var vartsomhelst men inte här
Jag kommer aldrig mer skriva av mig min paranoja på er och aldrig mer försöka fly i skrift
det här är sista gången, väggar, hejdå.



Nu står hela mitt rum i hallen och det ekar inom de absolut inte tomma väggarna
vi viskar men det känns som att det hörs till andra sidan världen

"Vad tomt det är", nu är jag ensam kvar
med mina väggar
och allt de har att säga.
"Åh Sylvia, hela du är ett minne. Du omges av och är, nostalgi"

Jag flyttar ut från mitt förflutna och hoppas att jag kommer ikapp mitt liv nu





Kommentarer
Postat av: elsewhere

älskling älskling älskling älskling

du får mig att sitta här och gråta åt alla dina sköra minnen

jag har aldrig läst en vackrare text

aldrig. någonsin.

tror aldrig smärta och nostalgi fångats så bra mellan raderna

du är fantastisk och jag önskar jag kunde vara hos dig nu och banka dina väggar ut ur minnet tillsammans med dig

älskling du är en poet

2012-02-07 @ 20:04:34
URL: http://honelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0