Lite text idag

Jag: "Vad är en konjunkturcykel?"
Alice: "Någonting som har med ekonomi att göra."

Vi pluggar inför ekonomiprovet och skriver låttexter om alla våra crushar och hatobjekt. Matsalen är full av Johnny Rockers och jag har svårt för att koncentrera mig, men det här ska nog gå bra. Vad tusan är inflation, och vad menas med ränta? Allmänbildningen är på topp som vanligt.

Jag kom till skolan halv tio, hade en lektion och nu har jag slutat. Klockan två ska jag och Klas låsa in oss i replokalen och inte ge oss förrän vi kommit upp med minst en låt. Jag älskar dagar då jag har anledningar till att stanna kvar på skolan trots att jag inte har några lektioner. Att chilla med te, muffins och fina vänner på Rosendal tycker jag om ♥

Alice försöker läsa hungerspelen för oss men vi är för upptagna med smink och Niklas skadliga spelberoende. Mindre än femtio dagar tills filmen kommer ut på bio och Alice tänker bestämt tvinga med oss. Vet ni? Jag hittade ett biopresentkort på över 200 kronor när jag städade mitt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0