Rise Against

Last night was awesome. Yep

1. Jag träffade alla klasskompisar igen.
2. Och Niklas.
3. Och sedan kom Astrid till Rosendal
4. Jag, Niklas, Nikola, Morell och en Samuel tog tåget till Stockholm och vräkte i oss chickennuggets och cheeseburgare på mcdonalds.
5. Sedan träffade jag Elsa

alternativt att använda siffror
nejmen hela kvällen var helt amazing. Niklas och Elsa åkte till Sollentuna och jag och de andra tog en låååång promenad från centralen till fryshuset. ÄVENTYR!!!!!!!! Hamnade förstås längst bak i kön men kom ändå in efter tio minuter och Franco lyckades tajma oss perfekt precis innan vi beblandade oss med publiken. Touché Amoré och Architects var nice, önskar jag hade lyssnat på de innan lol.

Det här var femte gången jag såg Rise Against, och ÅH absolut deras bästa spelning. Eller fan vet jag, såg knappt något, men jag hade så jäkla roligt.



Oh yes
en hyperaktiv Nikola hittade mig i tredje låten efter att vi råkat splittrats, han skrek "NU SKA DU UUUPPP" och innan jag hann blinka kände jag hur jag slängdes upp i luften och sedan bara.... såg jag hur jag var påväg mot Tim McIlrath. Fucking underbart, bara flög fram
.... tills vakterna fick nog och tog ned mig
bästa var att jag lyckades hitta tillbaka till Franco och Alex efter bara tio minuters letande i crowden. Höll mig fast vid Franco resten av konserten och under de sista låtarna lyckades alla vi konstigt nog hitta varandra. Njöt av varenda minut av slutet med mina vänner. Lärde mig också att ja, är man så svag och liten som jag så klarar man inte en wall of death utan att falla ned på golvet med ett tiotal personer över sig. Well well, jag försökte iaf :c

När allt var slut tog vi sista tåget hem och jag, som insett lite försent att bussarna inte går hem till mig efter klockan ett, promenerade hem till Astrid med Alex och Niko som sällskap (tycker om er), sen sov jag hos bästa vännen som direkt satte på tevatten när jag stapplade in i hennes hall (hur bra är hon?)

nu sitter jag helt sliten med uppskrapade knän och småsår i ansiktet (wtf?) och försöker få ordning på alla tusen foton och filmer jag har från österrike. Bra kaos!

 

btw är Sofie wonderful och våra låtar är bäst i världen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0