What's occuring

Ja, jag satt uppe ett tag inatt och översatte text efter text till engelska. Jag var så trött att jag slog upp nästan varenda ord, vissa ord flera gånger...  När jag läste igenom allt imorse förstod jag inte min egen text. "The" blev till "de" och min engelska var verkligen värdelös.  "Limits needs. Limits needs when you turn 18, but it's nice sure to have an age when it's legally to make your own decisions"
I mean, what? Så hela morgonen spenderades till att komplettera alla texter och rätta allt. Dvs typ skriva om de helt. Trots det hann jag både duscha och äta frukost innan jag cyklade till skolan. LIKE. A. BOSS.

Nu är vi i princip klara med vårt tredje nummer. Två to go! Nu när jag kommit igång med skrivandet känns det faktiskt kul att hålla på med journalistik. Försöker att inte tänka på den jäkla debattartikeln jag måste skriva, har inte kommit på ett ämne än och that kind of kills my mood... Ikväll ska jag ta timeoff och göra sådant där kul, typ facebook. Nej jag tänker faktiskt.. jag vet inte, göra något kreativt.

Anyway, det var jättefint väder idag och alla var på bra humör. Jag blev lite sugen på godis och Hanna blev jättesugen på prinsesstårta. Därför bestämde vi oss för att åka till svamptorget för att köpa sådana där prinsessgrodor som finns.

en såndär.

Det slutade med att vi köpte en hel tårta. Men det var vi värda, för vi och Alice hade gått hela vägen från skolan till Norby. Sofie hade åkt buss men ändå. Hon gymmar ju...
Vi åt upp tårtan under ett avsnitt vänner hemma hos Hanna. Det var så mysigt att umgås med tjejerna, bara prata och skvallra, känns som att det var längesen.

Sedan cyklade jag hem. Ja, jag har börjat cykla igen. Har ni saknat mina cykelstories? Idag hände inte så mycket, förutom att jag fick panik när jag insåg att jag var påväg i högsta fart mot en stor isfläck. Men jag klarade mig. Yeah.
Cyklade genom Norby på vägen hem, rev upp lite minnen, såg på solnedgången (tänkte på dig), tog den lilla genvägen genom Eriksbergs skolgård.

Nu är jag bara jävligt irriterad på telefonen som mina föräldrar inte flyttat från mitt rum. Den ringer en gång var femte minut, jag skojar inte. Snart drar jag ut sladden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0