någon gång tar jag en intensivkurs i spanska och skriver på ditt språk

du är poesi
men jag kan inte skriva om dig
du är poesi
jag är helt tom på ord och överpumplad av känslor
jag är helt tom på ord.

 

 

du är poesi
någon dag kanske jag skriver en bok om dig
jag skriver alltid om alla
men du är poesi
och jag tom på ord.

 

 

jag har antingen för lite bläck eller för små bokstäver
romans har aldrig varit enkelt men alltid gjort sig bra som text
ifall vi hittar de rätta orden
ingenting beskriver dig rättvist, jag har försökt

 

 

du sitter för djupt för att kunna ta dig ut på ytan och ut på papper
du skaver lite mot min harmoni och jag låter dig
du ger mig i alla fall historia, någonting att leva
jag är dum och skör och du är poesi

 

 

kunde du svenska skulle du kunna läsa mig
förstå mina tomma ord
och kände jag dig bättre skulle jag kunna skriva ned dig
placera dig på ett pappersark och hoppas att det aldrig
aldrig
blåser iväg
i den vildaste storm

 



för visst är vi vilda
inte som poesi
fast du, du är poesi
och fler ord har jag inte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0