Back to work

Jag har bestämt mig för att vara frisk. 
Så. 
 
Har jobbat hela helgen. Jättepraktiskt att jobba helg tänkte jag, sedan kom jag på att helger består av fredagar och lördagar då man vill gå ut. 
Å andra sidan kan jag gå ut varje dag för hah, jag går inte i skola längre. 
 
Hursomhelst. Igår var min första dag på cafeet. Jag hade jätteroligt! I alla fall de första timmarna. När klockan var halv sju och vi diskat och städat i tre timmar var det inte lika roligt längre. Men alltså. Jag klagar inte. Efter att bakis med sömnbrist ha jobbat från 11.00 till 03.30 på en bröllopsfest är ingenting jobbigt längre. Ingenting. 
 
... förutom att helt dödstrött sitta och skriva en recension efter en dag på cafeet. BUT I DID IT. Jag vet inte hur det gick till. Seriöst, jag trodde aldrig att jag skulle lyckas få ihop något i det tillståndet jag var i. Men nu ligger den uppe på Uppsalanyheter.se! Här, if you care to read. Jag recenserade konserten i Håga by. Är ju lunchkonserter varje söndag. Ganska nice att få ta paus under själva konserten. Menar, bara gratis konsert och lunch gör det ju värt att jobba. GRYM konsert var det!

 
 
Och nu har vi kylarna fyllda med kakor och mat som blev över. Det är ett helvete att försöka dra ned på onyttigheter när man jobbar på ett café som behöver bli av med bakelser.
 
Nu ska jag sätta mig i soffan och titta på BBC entertainment för nu tycker jag att jag jobbat tillräckligt för en vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0