When I was a youngster

Okej. Skriver en liten update. (Lovat mig själv och Jonna det) 
Igår satt jag på gräsmattan utanför mitt rum och åt jordgubbar och vaniljbullar med Sofie. Lyssnade på Elsas vår-lista och tog tillvara på solen som tydligen skall övergå till snö lagom till valborg. (Jag kan vara den enda i detta land som inte sörjer detta. ♥) 

Vi dammade mitt rum så att allt nytt damm får plats när jag kommer hem från Umeå (stannar nämligen där hela maj), lagade omelett (skelett* enligt min mobil) och läste våra gamla tonårsbloggar. Sofie var fjortis och jag var "tuggummipunkare"/"stolt emo". Så olika man kan bli, men ändå väldigt lika någonstans. Vi möttes halvvägs och blev systrar i söta kjolar och strumpbyxor och skaffade till slut coola glasögon för att våra ögon inte längre skulle behöva dö varje dag. 

Såhär:

 
Och pga att vi är så lika tar Sofie över min roll och kommer att jobba på Tant Grön istället för mig i maj. Lycka till älskling! 

Våra bloggar var ganska töntiga, deprimerande och pinsamt öppna. Fast mina gamla inlägg på denna blogg - satan vad rolig jag var förr i tin. Ibland brukar jag läsa gamla inlägg från typ tre år sedan och skratta högt. 
Nu är min blogg skittrist. Kan bero på att jag aldrig uppdaterar. Jag undrar om jag kommer läsa denna blogg om fem år och skratta åt hur töntig jag var. Det kommer jag SÄKERT. Undrar hur man bäst imponerar på mitt framtida jag... 
 
Ikväll ska jag packa. Det känns tomt inom mig, på något sätt. Satt och stirrade på datorn ett tag innan jag började skriva detta. Idag var nämligen sista dagen på mitt caféjobb. Jag vet inte om jag kan vara ledsen - något säger mig att jag kommer att komma tillbaka rätt snart. Men jag kommer förmodligen skriva en sentimental text i alla fall bara för att det är sådant jag gör. 

Aja, puss och hej! Jag är väldigt glad trots allt (förutom det lilla faktum att jag ska ja - packa. Jag HATAR att packa. Hur packar man ens för en månad?! Hittills har jag packat en rosett att ha i håret och typ sju anteckningsböcker.) Känner att packningsstandarden höjdes lite för plötsligt. Har precis börjat behärska femdagars-packning. 

HURSOM hejdå! 

Kommentarer
Postat av: TonyHawkssister

Gissa hur det var att behöva packa för ett helt jäkla år dåå!!? Craaaaaaaaaazy !

2014-04-27 @ 18:33:07
Postat av: ditt fan och fru sofie

Jag tycker att det här inlägget var jättebra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2014-04-27 @ 19:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0