Hashtag EU-valet

Idag röstade jag. Vuxenpoäng till mig! Det var första gången och jag svettades som en gris (svettas grisar?) när jag stod där bakom skärmen. Undrar varför. Finns väl inte många fel man kan göra. Förutom typ råka rösta på SD.
 
Jag har aldrig varit sådär jätteinsatt i politik. Mest suttit och dagdrömt medan Niklas och pappa hamnat i sina vänstern vs högern diskussioner istället för att hänga med mig. Men på sistone har frågor som intresserar mig en (hel, rätt brutalt stor) del kommit fram mer och mer.  Ni kan nog gissa er till vilka de är heh. Och det skrämmer mig att F! knappar in på SD. Alltså. De borde ha knappat in för länge sen. De borde redan vara före med stormsteg. (Men sedan får man inte glömma att F! inte är det enda partiet som står för jämställdhet. Still though, varför har SD ens en stapel i statistiken?) Så jag känner att det är dags att börja bry sig lite mer. 
 
Tänker citera en bloggerska som jag är ett hemligt fan av trots hennes ibland överdrivna hat mot borgare och Miley Cyrus: 

"Jag ÖNSKAR bara att alla som inte är rasister kunde rösta i september 2014. Känns så tråkigt om flera tusen vettiga människor röstar blankt istället för på något av de ickerasistiska partierna. Det kunde göra skillnad. Det brukar ändå vara cirka 70.000 som röstar blankt."
 
^^^ that's right. 
 

Spoiler alert: Jag röstade p.... HAH skoja det är hemligt. 
 
Nu ska jag äta popcorn och se på film och lyssna till festen på tvistevägen som hållt igång hela kvällen. Flydde till stan en stund för att gå på Umeås Kulturnatta. #VUXENPOÄNG YEAH lol nej men jag har skitont i nacken pga jag lyssnade på p3 igår och så spelades Skrillex. Oh NOOOOOO ni som känner mig vet vad som händer då. (så orkar inte riktigt joina partyt) (som om jag skulle göra det annars) (är inte ens bjuden, det är typ en klassfest?????) 
 
Aja men det jag ville säga med detta inlägg var RÖSTA IMORGON ALLIHOPA!!! !!!!!! :)
 
 
 

P.s jag fattar inte att jag har börjat använda hashtags. Och jag gör det inte ens ironiskt. Hate me. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0