Ny stad, ny bräda, nya tag. Och massa zzzz

 
Yo girlz and boyzz. På bilden ser ni min nya bräda (som denna gång inte bara används för att se cool ut. #fjortonårochdesperat). YES jag har börjat skejta igen! Riktigt saknat att vingla omkring på vägen och se ut som någon som försöker leka ball. Hehe men skämt åsido har jag saknat skejten nå sjukt mycket. Har inte åkt på riktigt på fem år nu. FEM ÅR!!!!!!!! Min gamla bräda har bara stått i mitt rum för att se SNYGG ut. Har varje vår köpt nya grejer, typ skor, truckar osv, för att peppa mig själv att börja igen. "Denna sommar, då jävlar ska jag bli proffs!" men det har blivit kvarstående på min lista över saker jag aldrig tar taaag iiiiiii........ 

Men nu så. Ny stad, nya tag. Äntligen är jag i staden vars skejtpark alltid dyker upp i mitt facebookflöde. Har varit ute med några härliga personer från You Skate Girl de senaste två dagarna och övat upp mina gamla skillzzzzz. (Fast alltså kunde knappt något när jag var fjorton heller eftersom jag var så fruktansvärt feg och inte vågade ramla. HAHA som om jag vågar nu...???) Åhhh I f-ing love it! Ska ut imorgon igen om mina ben tillåter. Hade helt glömt hur trött man blir av ollie-nötning och ramp-pumpning. Träningen kirrad då heh. 

Skejtparken i Umeå heter Sparken och ligger precis vid älven. Så himla vackert. Finns en liten strandpromenad och en stor gräsmatta där också. Perfect summer-place. Synd att jag flyr tillbaka Uppsala när sommaren kommer. 

Än så länge trivs jag rätt bra med att varken jobba eller plugga. Försöker undvika att kolla mitt nordeakonto där pengarna börjar sina mer ju bättre kock jag blir. 
Nämen jag klarar nog denna månad, är så fruktansvärt skönt att faktiskt få ta det lugnt på riktigt, samla på sig lite energi! Nu ska jag skriva på min kommande bok-debut. 

PUZZ OCH HEJ



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0