blööö

Hej. Brukar ju alltid slänga upp listor med roliga frågor och svar runt nyår, eller typ poetiska texter om allt som varit. Eller bilder. Orkade inte det då och orkar inte det nu. Är på lan (tro inte att jag skaffat mig ett fullbordat liv än) och vill ba göra annat än lira LoL (blir rätt enformigt efter 24 timmar, eh) 
 
Här kommer en astråkig lista med gråa svar pga omotiverad. Men vill lämna 2014 bakom mig nu.
..
Ska dricka mer kaffe efter detta. 

Hittade listan på Jessica Silversagas blogg! 
 
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Ja. Typ gå vidare i musik direkt. Och se en bebis födas. Och slå igenom med Uppsala Vintagefestival. Och plugga utomlands. Och flytta utomlands. Och typ intressera mig för politik. Och bli astråkig. 
 
Vilka länder besökte du?

England (x2), Kroatien, Belgien, Nederländerna, Tyskland (x2), Norges flygplats... Och tjecken förihelvete. Glömmer alltid. 
 
Flyttade du någonstans?
 
Jag packade mina väskor för att bo i Umeå en månad, Prag en månad, och Enschede tre. Och Flogsta ett halvår. 
Något av dem lär vara att flytta. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
 
Nej jag är aldrig glad. 
 
Och ledsen?
 
En är väl människa. 
 
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2014?
 
Only Love med Ben Howard.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 
Jag vet inte... Alltså jag var nog gladare pga var så mycket fint som hände. Men inte gladare än 2002. Jag minns 2002 som det bästa året i mitt liv, men jag har inga minnen av varför. ?????
 
Vad var din största framgång 2014?
 
Jag, tillsammans med mina fantastiska retrosoldater, drog igenom en festival och lyckades få 1500 besökare att komma. Det kan nog definieras som en stor framgång. Även att jag faktiskt tog o flyttade utomlands efter alla dessa år av längan. 
 
Bästa köpet?
 
MIN FUCKING 50-TALS BIKINI
 
Vad önskar du att du gjort mer?
 
Musik
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
 
Facebook
 
Blev du kär i år?
 
Hade ca en miljon crushar. De flesta på Duane. De andra på Miley Cyrus. 
 
Favoritprogram på TV?

Tittar aldrig på TV såvida inte BBC entertainment finns. Would I lie to you och QI är nice. 
 
Bästa filmen?
 
WHIPLASH OMG. Jag och Duane såg den på en asfin biograf i Enschede. Kan inte vänta tills den släpps i Sverige och kan heller inte förklara hur bra den är. 
 
Bästa boken du läste i år?
 
Jag läser ju typ inte heller... Trots att jag älskar böcker. Skitdålig jag vet. Men började läsa House Girl i slutet av 2014 och läste klart den för några veckor sedan, och den var en av de bästa jag läst ever. 
 
Årets bästa låtar?
 
Åh men finns ju så mycket bra. Markus Krunegård släppte ett album som ej går att ogilla. Och så började jag lyssna på jazz mer, quite naturally. Och Ben Howard tar mig tillbaka till Somersault och helst skulle jag vilja spendera hela mitt liv där. Så det är väl bra. 
 
Bästa matupplevelsen?
 
En fet rödbetsburgare på en vegetarisk resturang i Prag. Eller precis alla maträtter vi beställde de två gånger vi var där. Hela familjen vart helt stunned. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
 
Vaknade bredvid en gudomligt snygg kille och fick tårta på sängen av familjen. Astrid bjöd mig på nachotallrik och Virgin frozen margerita på taco bar och vi tittade på fotboll. Resten av kvällen försökte jag umgås med rockstars på Rootsy men var för feg och kom inte närmre än att visa en amerikansk manager vart närmaste tobaksaffären var. :) 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 
Ja, att Prag inte hade varit en fullkomlig flopp. Blir arg och ledsen av att tänka på att jag slösade bort en månad på människor jag hade varit bättre utan. Blä. 
 
Vad fick dig att må bra?
 
Enschede
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
 
Ja, definitivt. Men jag har ingen aning om vad. 
 
Vem saknade du?
 
Saknade min lillasyster extremt mycket månaderna jag var ifrån henne. 
 
De bästa nya människorna du träffade?
 
Vart börjar jag ens? Maneesha, Su & Valia från Prag, Loby, Linzi, Els, Tom och alla andra i Enschede. Fantastiska allhopa, kommer aldrig någonsin glömma dem. 
 
Högsta önskan just nu?
 
Att 2015 ska bli händelserikt. Vlll känna att jag lever. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0