Om sanningen ska fram/hur man installerar LoL på mac

JAG ÄR BÄST
LoL fungerar på macen nu ♥
När folk frågar hur jag kan installera LoL på mac säger jag alltid att jag ändrar på en massa koder för att få det att funka. Då låter jag teknisk, och jag gillar att låta teknisk eftersom det går rykten om att jag inte är det (så inte sant, omg.)
Det stämmer att jag ändrar på koder, och jag HAR faktiskt lyckats lista ut lösningen på vissa problem själv, men till största delen använder jag mig utav den här killen/guden:






Tack till Sebbe som länkade när jag flippade ur för att LoL slutade fungera eftersom jävlarna bestämde sig för att fixa en riktig version (som de, precis som youtubekillen säger, inte kommer att göra) till mac. Första gången jag installerade LoL på macen använde jag mig dock av den här guiden, som jag tycker är mycket bättre.

Numera när jag spelar måste jag varje gång först gå in och ändra till Eu istället för Euw under rads --> system --> system.cfg, annars fungerar det inte. Lite jobbigt, men ÄNDÅ.

Så SCREW de som säger att mac inte är en gamerdator. DET GÅR OM MAN VILL - det är bara lite krångligare. (Sedan kan man ju installera windows på mac också, men jag orkar inte riktigt fixa det)

Jag minns första gången jag installerade det, satt i säkert tre timmar och kallsvettades av excitement. Tänkte hela tiden "ropa inte hej, ropa inte hej, ropa inte hej förrän du har klarat det" och till slut KLARADE JAG DET. KÄNDE MIG SÅ GRYM!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0