alltså min natt

Jag har sovit på många konstiga ställen. I många konstiga ställningar. På många konstiga saker/människor.
Men aldrig
aldrig
har jag sovit så obekvämt som i fredags natt
sju pers i Niklas rum
Niklas och Elsa tog förstås sängen
vi andra fick.. tja... dela på en madrass
(jag fick inte plats på madrassen)
jag kurade ihop mig under Niklas skrivbord och sov sedan med huvudet på en bit av en madrass, och resten av kroppen på en liten kudde. Det låter inte så farligt, men det var värre än den gången jag sov med halva kroppen utanför Niklas säng och var tvungen att hålla upp mig med ena handen.
Från klockan ett till sex plågades jag. Jag tar tillbaka mitt enda motto "JAG KAN SOVA VART SOM HELST", för det gick inte att somna.
Klockan fem hade hela min kropp domnat bort och det värkte överallt. Då märkte jag att Fabian var vaken. Jag tror vi bestämde att jag skulle skaffa affro, det skulle tydligen hjälpa...

Nåväl. Fönstret var öppet och jag skakade av kyla. Som om det inte räckte med att hela min kropp värkte..
Vid sextiden vaknade Elsa och sa "Sylvia, vill du lägga dig vid våra fötter?". Jag gjorde det direkt. Då vaknade alla och den hemska natten var över.

Två timmar senare kom Niklas på att han hade en till madrass.

That's the story of my night.





orkar fan inte vändaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0