Festivaltjafs

Idag har jag haft en dålig dag! Ingen sådan dålig dag när man känner sig allmänt nere, utan en riktigt dålig dag
(förutom att jag promenerade med Alice till skolan och med Signe från skolan - sällskap gör alltid allting bättre)
The Kooks kommer till Sverige. Bra grej, egentligen. Dåligt bara att de återigen kommer till en festival, och imorse bestämde jag mig för att skita i alla festivaler i sommar så att jag slipper känna mig så penga-stressad.
Nu kan jag såklart inte skita i alla festivaler. Hultsfred it is, om inte Hurricane i Tyskland. Annars Emmaboda... Men till Emmaboda kommer inga artister jag bara måste se. Och när jag sliter såhär hårt för att spara ihop pengar vill jag ha mer än bara festivalkänslan. Jag tänker börja promenera till skolan, varje dag, hela vägen. Det är ganska långt från Hågaby till Rosendal. Speciellt halv åtta på morgonen. Men att spara 400 varje månad gör det värt.

Jag ser så himla mycket fram emot sommaren, trots att jag har ångest över allt jag vill göra. Jag hatar egentligen när alla festivaler börjar släppa band. Favoritbanden kommer alltid till festivalerna jag helst inte vill gå på... Det vore sjukt nice om jag kunde tajma min Tysklandresa med Hurricane, men alltså.. festival med random tyskar...? Jag vet inte. Fast jo. Och artisterna ♥ (Blink 182, The Kooks, Rise Against... och fler)

Så ja, idag blev jag ännu mer stressad än vad jag var tidigare (inte gjorde det saken bättre att Josefine planerar en resa till London, hur ska jag kunna motså att åka tillbaka i vår???). Plus att ett av mina örhängen har försvunnit. Mina favoriter, min morfar har gjort de! Gha. (Mina nycklar är också borta för alla som gillar att skratta åt min slarvighet)
För att göra mig själv på bättre humör har jag gjort allt som Björn sa åt mig att göra; Lämna in uppgifter (what? Ja det hjälpte faktiskt), ha roligt... och fika, det ska jag göra nu. Letade fram ett te jag inte druckit på jättelänge, det smakar precis som Eriks vattenpipa, weird.



Kul med ett långt inlägg om vilken dålig dag jag haft. Som jag sa till Lundis igår, trots att jag är en ovanligt positiv människa klagar jag alltid på allting! Hur kommer det sig?! Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0