lol life

Igår tänkte jag städa upp allt vintagekaos och organisera mitt liv lite, men blev sittandes på en buss sammanlagt tre timmar under morgonen pga en skruv och en klädställning. Helvete vad dåligt humör jag var på, det regnade ju också! Såntdär äckligt regn som inte förtjänar sin benämning. 

Jag åkte alltså fram och tillbaka till stan x antal gånger för att hitta rätt skruvmejsel för att kunna skruva loss delarna till Astrids klädställning. Hade fått låna den till vintagefestivalen och nu skulle den tillbaka... Tog ett tag innan jag insåg att jag behövde en ikea-mejsel. Orkade INTE åka till stan igen så tog klädställningen såsom den var och klev på bussen. 

"Man får bara ha handbagage på bussen", muttrade busschaufförn som fortfarande inte kände igen mig trots att jag åkt med honom tre gånger samma morgon, men han lät mig gå på ändå. Palla konstatera något bara för att. 

Var så STÖRT irriterad när jag kom hem till Astrid. Fick te och började berätta om min dåliga dag samtidigt som jag försökte böja tillbaka mina glasögonbågar som jag råkat trampa på (don't ask). SJÄLVKLART bröt jag av ena bågen istället. Så jäkla bra. Ska ned och kolla på nya idag - som tur är hade jag faktiskt redan planerat att fixa nya. Haft dessa sen första ring... Var bara barnet då, typ. 

Resten av dagen jobbade jag. Fick alltså inte så mycket städ gjort. </3 

hejråå 

AH OCH VISST JA - på en av dessa bussresor ringde en kvinna från Prague Film School för att bekräfta min mailadress för att kunna skicka A LETTER OF ACCEPTANCE. Jag försökte förtivlat stava min komplicerade emailadress på engelska men failade totalt pga kunde inte tänka klart. KOM JAG VERKLIGEN IN?? Haha och detta är bara en sommarkurs i filmskapande, i Augusti. Tror inte jag mentalt skulle palla att komma in på en riktig linje. Är fortfarande i extas - SKA SPENDERA HELA AUGUSTI MAKING MOVIES IN PRAGUE! LOVE IT. Har velat ta steget in i filmskapande så himla himla längre men aldrig gjort det. Det här är fan min chans, är så lycklig! 

PUSS PÅ ALLA, hejdå. 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0