Kärlekstryfflar

I torsdags fick jag för mig att göra tryfflar. Duane skulle nämligen komma ned samma kväll och alla hjärtans dag närmade sig osv. Ville även ha en anledning till att få ta ned mitt nya förkläde från väggen. Fick det av mamma i julklapp, hon köpte det på ett litet vintagecafé i York. Sytt av de som jobbar där och så himla fint! ♥ 



Jag bakar ju dock aldrig for obvious reasons (Blir nästan alltid skitarg för att jag är så ohändig), så förklädet har blivit hängandes på väggen sen jul. Men nu så! Och åh vad fin jag kände mig när jag hackade hasselnötter och smälte choklad i köket. :) 

Receptet på tryfflarna hittade jag på Jamie Olivers hemsida. HÄR.
OBS: Det står "double cream" i Jamies recept men det går bra med vanlig vispgrädde också!
och OBS 2: Jag behövde ha smeten i kylskåpet 2 och en halvtimma för att få en bra konsistens. 



Jag använde Divines raspberry chocolate och guuud vad gott det blev!
Och efter mycket knep och knåp (och arga utbrott) blev de faktiskt riktigt fina också. 

 
Sir Nash - my swaggin' babe. Tur för honom att han blev glad, efter allt mitt slit med garneringen. Heh. Heh. 
Hursom: Bra och enkelt godis att fixa om man vill lyxa till det lite/har presentpanik. 

Kanske borde lagt upp detta innan alla hjärtans så hela världen slapp trängas på Stockholms Central där ALLA butiker hade alla hjärtans panik-tema. Men men.

Puss och hej! 

Kommentarer
Postat av: lady elsa (japp)

ddet blev ju sjuukt fint bejbi!!!! du kanske har en framtid i köket trots allt <3

2014-02-16 @ 22:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0