Update livet + acnebehandlingen

Så vår katt blev sjuk och nu finns han inte mer. 
Så fucking tomt, förstår det inte. 

Fyller tjugo imorgon. 
Vill nya saker med mitt liv varje dag. 

Drömde om en våldtäktsman inatt. 
Tog en promenad med honom och förklarade varför det är fel att våldta. 
Han verkade inte fatta. 
 
Har bokat biljett till England med Nashy. 
Vi ska på festival och SUPA. Nej det ska vi inte. 
Vi ska mysa, och ha morgonyoga, och gå på teater, och se Jack Johnson, och promenera i vackra trädgårdar, och åka på utflykt till havet, och dansa till musik från Mali.  #Somersault #bästafestivalen 
sedan ska vi på äventyr, som alltid, och slutstationen blir Bath. Ser fram emot det så mycket att jag spricker. #livingthecrazylifeosv 

<3
 
Nu ska jag typ äta frukost och fortsätta pilla bort hud som flagnar från mitt ansikte HASHTAG HELVETESMEDICIN. 
 JA men visst ja, uppdatering om den kanske. Vi kör. 

Har nu tagit Isotretinoin (kan fortfarande inte stava skiten, måste alltid googla och copypastea...) i... fem veckor kanske? Känns som FOREVER. Och såhär ser jag ut för tillfället:

 
Mycket torr. Har ALLTID shesmör vid min sida. Läpparna börjar bränna och svida efter ca fem minuter. Måste även smörja in ansiktet då och då under dan... Kan INTE sminka mig, inte ens täcka smågrejer med concealer. Blir kakigt direkt, sjukt! 

Andra saker jag inte kan göra: 

- Äta likörbakelser utan att vara rädd för ATT DÖ 
- Gå till Tant Grön utan att smörja in ansiktet. Tant Grön ligger alltså en minut från där jag bor. Yes, blir solbränd på EN MINUT. 
- Vara ute i solen under dagen. Spf 50 räcker inte. Blir röd. 
- Vara ute över huvud taget, no matter the weather, utan att smörja in mig med minst spf 30. 
- Vara INOMHUS vid stora fönster utan solkräm. ALLTSÅ VA. 
- TILL OCH MED STRÅLNINGEN FRÅN DATORN BRÄNNER <3 
- Lägga mig ned i sängen, knyta skosnören, lyfta saker, dansa, eller göra annat som kräver arbete från ryggen, utan att det gör ont. Tydligen påverkar medicinen ryggen också. Japp. 
- Ha sex utan avbrott var femte minut pga ryggont och torra läppar 
- Gäspa, äta eller skratta innan jag smörjer in läpparna. 

Ja... det var typ det. Dock har ju huden blivit galet mycket bättre, så det är väl värt det. Har i princip bara några blemmor och lite osynlig acne kvar. Och massa ytliga ärr som lär försvinna någon gång. 

Ah och mina händer är typ trasiga också pga glömmer alltid smörja in dem. De är lika skrovliga som min panna var innan jag började med medicinen. MIN PANNA ÄR HELT SLÄT NU!!!! Magi! 

Men detta är då varför jag kommer vara världens tråkigaste sommarkompis i år. 

"Ska vi sätta oss i solen?" Nä, kan inte...
"Ska vi ta en promenad?" Nä, kan inte...
"Ska vi gå ut och dansa?" Nä, kan inte...
"Ska vi hoppa i sängen?" Nä, kan inte...
"Ska vi ligga?" Nä, kan inte...
"Ska vi se vem som kan stoppa in flest marshmallow i munnen?" Nä, kan inte...
"Ska vi shotta?" Nä, kan inte...
"SYSTEMET IMORN NÄR DU FYLLER TJUGO RÅÅÅÅ!!!!" Nä, kan inte... 

Inte för att jag brukar göra allt detta med vänner vanligtvis. Sol och alkohol har väl aldrig varit mina favoritgrejer här i världen. Men systemet blir det allt imorn ÄNDÅ! Alkoholfritt vin wooho! Synd att jag jobbar hela dagen bara. 

Oj men nu ska jag gå och städa rummet som fortfarande är stökigt sen vintagefestivalen. Höres vänner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0