Tonårsgraviditeter?

Åhh borde sluta kolla på serier. Alla serier jag råkar kolla på handlar bara om tonårsgraviditet och giftemål och grejer. Blir helt........ jag vet inte! Aldrig i livet att jag skulle skaffa barn såhär tidigt, no offence unga mammor, det beror endast på att jag inte är bra med barn och känner mig inte alls tillräckligt mogen för det, har för mycket framtidsplaner. Vill ut och resa om ett par år, inte senare. Jag vet också hur mycket jobb det är att ha ett barn, och att inte ens jag kan föreställa mig hur jobbigt det är, trots att jag tror att jag förstår. Har en vän som är lika gammal som jag och gravid, är så stolt över henne som klarar det här :) Är glad för hennes skull och tänker stå vid hennes sida hela tiden. HAHA måste sluta få alla bebisar att gråta så fort de ser mig så jag kan träffa hennes lilla bebi med!

Jag tycker att det är allmänt omoget av folk att tycka att tonårsgraviditeter är oansvarigt. Alltså ja, klart man har ansvar när man knullar, så det är oansvarigt till en viss del (dock behöver det inte vara det, olyckor händer.) men blir man nu med barn finns det inte så många alternativ. För en månad sen misstänkte jag att jag var gravid, tror jag skrev om det i bloggen, var inte det som tur var, och det var inte förrän då jag insåg hur svårt det måste vara att göra abort. Innan det pratade jag och Adde ganska ofta om hur vi skulle göra osv, och abort var alltid ett självklart alternativ. Det är fortfarande ett självklart alternativ, men inte lika självklart. Inte alls. Jag skulle göra abort, men det skulle inte vara lika lätt som jag alltid trott. Jag förstår fortfarande inte helt hur svårt det kan vara, och jag tror ingen som inte varit gravid förstår det. Jag tycker också att det beror helt från person till person hur OK det är att skaffa barn såhär tidigt. Jag har aldrig oroat mig alltför mycket för min vän (Am, eller Shimo som hon vill bli kallad men har kallat henne Am för länge för att orka vänja mig vid ett nytt namn xd) för jag vet hur mogen och ansvarsfull hon är. Att någon som jag skulle skaffa barn nu är mindre okej HAHAH. Man ska verkligen vara beredd på allt ansvar man får och allt man missar, och ha en bra plan, tänka igenom det hela länge innan man bestämmer sig. Jag är säker på att Am kommer att klara det, hon kommer att bli en underbar mamma! Att hennes kille står på hennes sida är något som gör mig glad också, beundrar killar som gör det bästa av situationen. Kan inte vara lätt att få reda på att man blivit pappa, det är så himla bra att man vänder det till något bra då istället. Det bevisar kärleken till sin flickvän på något sätt. Jag har ingen aning om hur Adde skulle göra, han skulle nog inte bli glad, men jag hoppas att han inte skulle lämna mig. Inte för att jag kommer bli gravid, inte om p-pillrerna inte sviker mig i alla fall.

lol fattar inte varför jag skrev det här egentligen, men det är det som jag gått och tänkt på de senaste dagarna. Att bilda familj är så fint.

Visst ja, en till grej. Blir så himla sur på folk som tappar respekten för någon som bestämt sig för att behålla barnet. Som om det gör någonting bättre. Går det inte att ändra på så är det väl bara att tänka på det positiva?! Seriöst, så himla dåligt. Speciellt när folk inte känner den som är gravid. Alla tonåringar är inte ansvarlösa puckon, vi vet vad vi gör, iallafall ibland...

That's just my opinion.

Kommentarer
Postat av: Anonym

...........

2010-12-17 @ 07:40:07
Postat av: Shimo Angel 16 och gravid

Naw bra skrivet, och haha är du för lat för att kalla mig Shimo va? xD <3

2010-12-18 @ 18:12:09
URL: http://shimoangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0