Ett vanligt, seriöst, tråkigt inlägg som behövdes skrivas. Ode to gamla klassen

På väg hem från skolan idag hoppade jag av vid min gamla skola och träffade Alexandra och Astrid.
Om det är något jag hatar så är det nostalgi, och det var nostalgi av högsta grad jag kände där. Sista året på Eriksbergsskolan var ett helvete, hoppet om ett bättre liv på gymnasiet var det som fick mig att fortsätta, och det var en lättnad att få sluta högstadiet. Inte förrän nu förstår jag hur underbar min klass var. Hur trygg jag var där, det var min familj. Hur lite det än kändes så sista terminen var det så. Ni var så bra på alla sätt och vis.

Fast jag vill inte tillbaka, jag vill inte tillbaka till hur jag mådde då, jag vill bara tillbaka och må bättre. Jag vill tillbaka och vara så som jag borde varit. För jag vet att jag var accepterad där. Och jag går fortfarande kvar i den skolan, Uppsalas sämsta högstadieskola är fortfarande min skola, jag kände det när jag gick genom H korridoren.

Hur många gånger har det inte bildats böghögar av en klass som inte brydde sig ett dugg om vad andra klasser tyckte om oss? Vi hade varandra, vi behövde inte fler. Jag behövde inte fler, jag behövde bara mig själv på slutet.



Jag har aldrig varit så lycklig som jag var under höstterminen i åttan, och jag kommer nog aldrig bli lyckligare än så heller. För att sakna sorg, att glömma hur det är att gråta, det är äkta lycka. Och under den enda svåra perioden på höstterminen fanns ni där, allihopa. Tröstade, hjälpte, gjorde allt som riktiga vänner borde göra.

Kanske jag förskönar gamla minnen, men jag trivdes med er och det gör jag fortfarande.




Saknar er typ

Kommentarer
Postat av: TonyHawkssister

Fick fan tåraris i ögonen när jag läste denna text. Ni var som en familj. 8A-faktiskt universums BÄSTA klass någonsin. Visst,skolan kanske var den sämsta,men klassen gjorde den tiden heltjävlaunderbar. Säger som dig,ingen brydde sig om vad ALLA andra tyckte. De kallade oss "Nördklassen",men vi va isfl den BÄSTA NÖRDKLASSSEN. Saknar er alla så jävla mkt och nu märker jag att jag svär ganska ofta men det SKITER jag i xD. Vill tbx till de som jag alltid kommer att älska,som jag aldrig kommer att glömma <3 vill tbx till de som inte brydde sig om att man hade "fula" kläder och hade finnar. Vill tillbaks till all glädje och kärlek!

2010-11-23 @ 15:27:38
Postat av: TonyHawkssister

*tårar xD

2010-11-23 @ 15:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0