Hjälp hjälp hjälp mig att sluta hjälpa

Alltid ska jag hjälpa. Alltid sitter jag och gråter åt andras problem och vill hjälpa fastän jag vet att det går åthelvete när jag ska hjälpa, och mina tips och råd är faktiskt bra men ingen orkar lyssna på de. Jag tänker fortsätta hjälpa för som sagt, jag lär mig aldrig av mina misstag.
Om jag inte hade försökt hjälpa, hade vi fortfarande varit vänner nu?
Om jag inte hade försökt hjälpa, hade vi ändå varit vänner nu?
Om jag inte hade hjälpt, hade du varit min enda bästa älskade vän nu och förevigt?
Om jag inte hade försökt hjälpa, hade det blivit mindre tjafs då?
Om jag inte hade försökt hjälpa, hade vi blivit nära vänner och sen tappat bort varandra?

Om jag hade hjälpt, eller ens försökt hjälpa, hade du blivit en annan människa, hade jag haft kvar dig då?

Och jag vill hjälpa dig, för jag har hatat dig och hatade dig och vi är så lika men ändå helt olika, och om jag är anonym kanske jag kan hjälpa, så kanske någon kan lyssna på vad jag har att säga, men din blogg går ju inte att kommentera så det är nästan så att ödet säger åt mig att bara lägga ner.

Jag tänker fortsätta finnas där för alla och lyssna och försöka hjälpa, men SÄG ÅT MIG NÄR DET BLIR FÖR MYCKET, när jag borde sluta och kanske bara lyssna utan att prata. Jag kan det också, jag kan det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0