Ett väldigt långt men intressant (som alltid) inlägg.

Idag har varit en dag då jag borde ha pluggat egentligen HELA dagen, men hade ett liv istället.

Klev faktiskt upp klockan SJU idag, dags att vänja sig vid sådana tider tänkte jag, men NO NEED FOR THAT, mer om det senare.
Såg ett avsnitt How I met your mother, spelade lite LoL, spelade lite piano, tog upp ett anteckningsblock för att skriva lite notiser, redigerade bilder istället...
Sedan fick jag faktiskt intervjun kirrad, det kändes bra. Det kändes så bra att jag bestämde mig för att skita i resten av läxorna idag. Nu känns det inte lika bra längre, kom på att jag ska jobba precis hela dagen imorgon.

Jag var på Rosendal idag
, på möte med syven. Jag blev förvånad, syven för journalistik är min gamla barndomsväns mamma! En jättetrevlig kvinna, det gjorde mig jätteglad. Studierektorn bor ju granne med mig också, snacka om att det är en skola för mig. Vi pratade lite om hur det kändes att börja och sedan fixade vi mina individuella kursval och kollade på mitt schema. Jag har sovmorgon varje dag förutom onsdagar. Funderade länge på om jag ville läsa kvällskurs i Spanska, och tillslut blev det så. Kommer alltså att fortsätta på spanska, steg 2 nu. Jag har ingen aning om varför, jag började läsa spanska för att kunna impa på Addes släkt, och det behöver jag inte längre. Men har insett att det är jävligt kul att komma på sig själv med att förstå folk som pratar spanska. Alltså, jag förstår 5 % av vad de säger, men i alla fall.

Hursomhelst är jag sjukt taggad på att börja på Rosendal, och ganska rädd men det blir nog bra.


Cyklade förbi Astrid på vägen hem och hon hängde med för att peppa mig till att plugga. Jag vet inte om hennes taktik är den bästa, men det är alltid trevligt med How I met your mother + glass + té + tårta. Hon fick mig att garva som aldrig förr. Man tycker ju att jag borde vant mig vid hennes sjuka humor efter att ha varit hennes bästa vän i tre år, men jag skrattar fortfarande så att jag får ont i magen när hon till exempel talar norrländska.

Det syns att vi är vänner va? När man tänker på det är det inte så konstigt att folk tror att vi är syskon. Vi är i alla fall bäst på att se snygga ut på bild.



"Fett coolt att cykla till en cykelaffär" - Astrid


Kommentarer
Postat av: Astrid

Det var värmländska!!! :DDD

2011-08-20 @ 11:00:11
URL: http://kattenastrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0