Onlineklockor.
Ni vet känslan av att veta att man har massor av saker att göra, men man kommer inte på något? Typ så känner jag nu. Vet att jag har plugg att ta igen och ett rum att städa men känner mig ändå jävligt chill och det känns inte som att jag behöver göra något vettigt.

Idag vaknade jag tio över 8 av att väckarklockan INTE ringde. Sprang runt igår natt för att leta efter en väckarklocka eftersom jag inte har en laddad mobil, och när jag inte hittade någon tänkte jag prova en onlineväckarklocka, för sådant finns tydligen. Och, tänkte jag, om inte den skulle fungera skulle säkert mamma väcka mig vid sju ändå. Men icke - när jag vaknade var jag ensam i huset och hade en halvtimma på mig att ta mig till skolan. Rosendal ligger iofs inte så långt bort, men busstiderna tajmar inte alls och så måste man byta. Och det regnade, jag kunde inte cykla. Jag fick panik och ringde taxi istället. Att sminka sig i en bil är inte det lättaste, speciellt inte när man är som jag - helt oskillad på ansiktsklet. När jag kom fram såg jag ut som ett vrak, men jag kom i alla fall i tid.

Första skoldagen på rosendal var nice, jag tror att jag kommer att trivas asbra.
Efter skolan åkte jag till hostkattehost och träffade mitt fina gäng där. Tog en fika på stan med Elin som för att fira att jag klarat av första skoldagen. Fortsätter att fira här hemma med glass. Och How I met your mother. Och ... ja ni kan säkert gissa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0