Att "försova" sig.

Eftersom jag inte cyklar längre och därför inte kan berätta om mina spännande cykelturer får ni höra om mina morgnar istället. Nu när jag måste ta buss till skolan måste jag kliva upp mycket tidigare. Kul? Nej.

Idag börjar jag 10.15. Jag hade ställt klockan på 7 för att hinna med julkalendern + dusch + förberedelser inför helgen osv. Men när jag vaknade kändes det mycket viktigare att få sova, så jag snoozade i en halvtimma. Mitt första misstag var att lyssna på mig själv när jag tänkte "Jag kliver upp om en minut, behöver inte ställa väckarklockan för det..."

Jag klev inte upp, jag somnade och drömde om sushi. När jag vaknade var klockan halv nio, och jag gjorde mitt andra misstag
"Jag går på gymnasiet, jag är fri! Jag behöver inte gå till skolan! Jag kan sova hur länge jag vill! Jag kan skita i alla lektioner i hela världen!"
Nöjd med mig själv somnade jag om, och vaknade nu kvart i tio, inte lika nöjd. !!!

Vad kan vi lära oss från detta?
Lyssna aldrig på dig själv innan klockan tio på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0