Börjar tvivla på mitt kön

För er som inte vet det, är mina matlagningskunskaper = noll. Glömmer alltid att stänga av plattan, eller (alltför många gånger) starta plattan över huvud taget. Samma sak gäller fläkten, och mitt humör när jag lagar mat är värre än när jag har pms, de som pratar med mig är in big trouble, får alltid panik när jag har flera plattor på samtidigt eftersom jag är rädd för att allt ska brännas vid, vilket det också gör... 
Hur jag än gör, lyckas jag aldrig laga något som är hyffsat gott. Jag vet att jag är en besvikelse för den kvinnliga stoltheten, det kanske beror på att jag spenderar mestadels av tiden framför min dator istället för i köket. Fy, Sylvia, fy. Jag kommer att bli tvungen att gifta mig med en kock, annars kommer mina barn få leva på omelett och pasta, som är det enda jag kan laga (fast omeletten blir alltid äggröra eftersom jag aldrig lyckas vända den ordentligt), i hela deras liv.

Hur som helst, när jag är ensam hemma blir jag tvungen att laga mat själv (tanken att slänga in något färdiglagat i ugnen, nej, vi har ingen micro, slår mig aldrig). Min taktik är att ta fram allt ätbart ur kylskåpet och frysen och göra något kul av det. Idag hittade jag halloumi och ett äpple.

Allvarligt, vem kommer på tanken att steka halloumi och äpple tillsammans, och sedan dränka det i honung? Suck, nu ger jag upp för alltid.

Tog ingen bild, det såg för oaptitligt ut.



Såhär önskar jag att jag kunde göra, och det önskar nog mina föräldrar också...
Jamie Oliver är min ängel <3

Ett helt inlägg om hur mycket jag inte kan laga mat. Herregud, från början var min blogg mest till för att driva med bloggvärlden, nu är den ju lika värdelös som alla andra bloggar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0