Then I saw your face, now I'm a believer

Okej
happy stuff. Jag gillar att tänka på vad som hänt under dagen innan jag går och lägger mig.

Suit up day idag. Alla var så himla fina, jag blev så glad när jag kom in i skolan och såg alla stiliga pojkar!

♥ När jag cyklade från skolan till stan cyklade jag igenom stadsparken. Det är så himla vackert att cykla där vid ån på hösten, speciellt när man lyssnar på The Kooks samtidigt. Ibland bara älskar jag min stad. Allt jag vill ha finns ju här.   Jag tror inte att man uppskattar Uppsala riktigt som man borde. Jag brukar tänka på omgivningen som om jag vore utomlands ibland, som att man är där för första gången och får uppleva det där fina. Hade man varit i en stad som Uppsala fast utomlands hade man tyckt att det var världens finaste stad tror jag. Fast det tycker jag redan. Uppsala är bäst ♥

♥ På gågatan såg jag en kille. Han hade grå kavaj och svarta byxor. Hans hår var brunt och lockigt. Han nästan dansade när han gick, och log jättemycket. Jag stirrade så att jag nästan gick in i en lyktstolpe, killen såg precis ut som Luke i The Kooks. En halvtimma senare såg jag honom igen. Till och med bakifrån såg han ut som Luke. Helt sjukt. Jag funderade på att stalka honom ett tag, men jag gjorde det inte. Det känns så synd att jag förmodligen aldrig kommer att se honom igen. I alla fall så blev jag lite glad. TÄNK om det var Luke som av någon anledning spatserade runt i Uppsala istället för Brighton?

♥ Jag provade en vintageklänning jag kollat på i evigheter, och den passade inte alls. Jag blev sjukt lättad, för den är waaaay för dyr för mig.

♥ Mamma var med mig på stan, ibland tycker hon att det är kul att ta med mig på en shoppingtur. Jag hittade en hel del kläder och annat. SUPERNÖJD! Mamma köpte t om en vinterjacka till mig, trots kostnaden. Hon blev helt förskräckt när jag sa att jag hade gått runt och frusit hela förra vintern för att min jacka från New Yorker sög (big surprise). Så nu har jag en jättetjock och mysig vinterjacka som jag bara ÄLSKAR! Åh, jag vill att det ska börja snöa NU!



♥ Jag var på Yukikos för att köpa sushi (♥ mamma paya <33<3), och när jag kom ut såg jag två hundvalpar som lekte med varandra! Det var det sötaste jag någonsin sett, det såg ut som att de gjorde klappramsor eller något. Tihi.

Startade min ipod och cyklade hem, The Kooks sjöng "There are people who would undermine you if they could, don't let them in" och jag bara njöt av livet hela vägen hem. Jag har blivit en sådan där livsnjutare, det är jättekonstigt. Det kommer sluta med att jag blir som Robin i Himym när hon åkte till Argentina. Det är nice, anyway.

♥ ♥ ♥ MIN BÄSTA ASTRID FICK ROLLEN HON VILLE HA I SIN SKOLMUSIKAL! Stolt över dig gummzz <3

♥ Jag har sovmorgon imorgon, och jag har precis lyckats lära in 60 olika tavlor och dess konstnärer. Det betyder att jag förtjänar att krypa ned i min sköna säng och se ett avsnitt av Skins.

Fast jag kanske borde städa den först.............

Ser man ens att det är en säng...?

Kommentarer
Postat av: Astrid Drettner

Hähähä, städa kan du göra sen. Det är ju så kallt i ditt rum, dina kläder gör bra som isolering.



S¨å¨s¨jü¨k¨t¨t¨tä¨g¨gaä¨d :D:D:D:D:D



p.s. hjälp mig hitta en fin vinterjacka så jag inte fryser i vinter. det är faktiskt ditt uppdrag nr 2. d.s.

2011-10-13 @ 23:38:22
URL: http://kattenastrids.blogg.se/
Postat av: Emma

omg luke <3 <3 <3

2011-10-14 @ 19:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0