10 anledningar till varför jag älskar detta väder

1. Man slipper gå ut.
2. Därför kan man vara inomhus.
3. Och eftersom man är tillåten till att vara fett sur och omotiverad p.g.a vädret
4. slipper man pressa sig själv att vara kreativ
5. och därför kan man spela Half-life2 utan att ha dåligt samvete
6. Regnet är en större anledning till att dricka te. Och te är det bästa i världen.
7. För mig är allt som inte är sol något positivt. Tack vare min ginger-pappa kan jag inte vara ute i solen i mer än tio minuter utan att bli helt sönderbränd och läskigt röd i några dagar. Nej, det blir inte brunt efteråt. Det blir mindre rött. Måste använda typ 50+ i solfaktor även om jag bara ska gå till affären. Och om sommarkvällarna blir jag attackerad av myggor (mammas gener), så om jag lyckats undvika att bränna sönder mina ben ser det ändå ut som att jag har en hudsjukdom. Och såklart är jag pollenallergisk också. Inte mot björk, som försvinner efter ett tag, mot gräs. Hurraaaa. Så ja, sommaren är ett rent helvete för mig. (Eftersom resten av Sverige klagar på vintern har jag rätt till att klaga på sommaren.)
8. Går man ut får man använda halsduk, för det är tillräckligt kallt. Jag kan inte leva utan min halsduk, den är så bra.
9. Ingen har massa grillkvällar eller utefester och skit. Därför slipper man ha ångest för att man 1. inte borde tacka ja för att man har massa andra kreativa grejer man borde göra, men så tackar man ja i alla fall bara för att man inte vill missa något och bli fett utanför, eller 2. inte blir bjuden över huvud taget.
 
10. När det är sådant här skitväder hatar alla sommaren lika mycket som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0