Lite fint

Hej bloggen, var ett tag sen.
 
Tar en liten paus från pluggandet för att skriva om ett litet kör-äventyr jag var ute på för en vecka sedan.
Skolkören jag (av någon anledning) sjunger i, körade på Fyrishov till Star for life, en UNDERBAR organisation som jobbar mot aids. Det var bland det finaste jag upplevt, otroligt mäktigt att få medverka i något så viktigt och bra. Jag och Ellinor hade ingen aning om vad vi skulle dit och göra först, men när det gick upp för oss blev vi crazy taggade. Det man kände när man stod på läktarna och sjöng medan de vackraste afrikanerna någonsin dansade på scenen nedanför är något man inte känner varje dag.

"Det var så otroligt roligt att se hur de, som kommer från sådana fruktansvärda förhållanden, var glada, kämpade. Det gjorde mig genuint lycklig för första gången på länge. Jag insåg att det är sådant som får mig att må bra. En bild av verkligheten som visar att det finns människor som kämpar för något, och att jag kan få vara en del av det."
 
skrev jag som motivering på denna grymma hemsida för att vinna en bok om hur man accepterar sin kropp. Trots att mina komplex är bättre nu vet nog de flesta att självkänsleprocessen är lång och kräver mycket energi och pepp och sådant. Och HAH, jag vann boken minsann!
 
Så mycket gott kom utav den kvällen. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0