This week's bike stories

HELLO YA'LL 
JAG HAR BÖRJAT CYKLA IGEN 
nu när "våren är kommen" och allt, 
eller
nu när jag spenderat alla pengar jag har och ligger minus 600 på mitt konto och är skyldig hela världen pengar och inte ens har råd för att åka buss. 
 
Your choice. 
 
Anyway, 
detta innebär att min blogg kommer att livnära sig på mina cykelhistorier. Nu har jag inte hunnit skriva på ett tag, så här kommer några av denna veckas händelser, eller incidenter: 
 
dag 1 - skulle precis svänga av och cykla upp för backen vid Sommarro när jag såg min klasskompis Niki kika ut från sin trädgård. Tillsammans tog vi en annan väg till skolan, en väg som var blockerad av en fet jävla lersjö. Jämrandes försökte vi cykla över, gå runt, gå igenom, och vi lyckades ta oss förbi nästan helt oskadda. Våra skor dock... 
 
dag 2 - skulle hem från skolan och möttes av en storm. Försökte förtvivlat cykla på en plan väg men kom ingen vart. Aggresiv vind + aggresiv PMS-tjej är inte en bra kombination. Jag hoppade av cykeln och pushade den mot vinden istället, med mer framgång. Jag var så satans arg, ville bara hem och jag hade motvind hela vägen. At one point funderade jag på att bara lägga mig ned på vägen och vänta på att stormen skulle dra förbi. Jag var förfan tvungen att trampa i nedförsbackar. Det är inte okej. Kan ni fattar hur jävlig evighetsvägen var? 
 
dag 3 - En kvinna stod mitt i vägen och höll i kopplet till sin hund. Jag såg inte kopplet. Skillad som jag är lyckades jag tvärbromsa säkert två milimeter från det, och hon släppte förskräckt taget så att både jag och hunden klarade oss. HAHA orkar inte hur ouppmärksam jag är. Men vafan, hon stod rätt olämpligt... 
 
dag 4 - En klassiker: Helt OK väder, tills jag satte mig på cykeln. Spöregn, direkt. Fint. Jag är så van nu att jag nästan inte märkte det förrän jag knappt kunde titta utan att regndroppade träffade mig rätt i ögonen. 
 
dag 5 - soligt och fint, bara en jävla massa sand som for överallt i mina ögon så att jag fick cykla blint i en halv minut. 
 
I just love biking. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0