Sveriges vår

Idag när jag gick till bussen såg himlen ut såhär:
Då visste jag att det skulle bli en bra dag. 
Och det blev det. Trots att jag bara hade en lektion och den var fyra timmar efter att jag hade somnat. 
Åkte ned på stan för att fixa vuxna bankärenden. Kände mig lagom dum när jag stod vid informationsdisken och undrade vad fonder innebär och vad aktier är och vad tusan jag ska göra med dedär fonderna. Som tur är kunde Elias komma förbi och stå bakom mig och säga vad jag skulle göra. 

Sedan gick vi på glassjakt. Det var ju så vackert väder, och Uppsala hade samlats på stora torget för att klä av sig och njuta av solen mot Rådhusets vägg. Men jag och Elias vägrade sätta oss där förrän vi hade hittat glass. Riktig kulglass skulle det vara, men Sverige funkar ju inte så. 
"Har ni någon slags glass här?"
"Nej, glass får vi nästa vecka..."

Nähäpp, HÄNG MED LITE, nästa vecka blir det ju kallt igen... 


Aa nää, vi fick nöja oss med småglassar från Ica. Och när vi väl satte oss ned försvann solen och alla människor. Fast glassen var god, i alla fall.
 
Titta, där är den ju!
 
(resten av dagen har gått åt till att fortsätta att läsa om jordbruk. Jag hade glömt hur det kändes att vara förberedd inför ett prov; det känns ju ganska bra.) 

Kommentarer
Postat av: astrid

Åh härliga bilder

2013-02-28 @ 20:54:25
URL: http://kattenastrids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0