Jag har slutat äta socker.

And it's a hell. 
Fem dagar har nu gått. 
Jag har fått genomlida: 
 
- En jobbdag då Astrids lillasyster bakat kakor i rummet bredvid. 
- Kakor som jag nästa jobbdag sålde. 
- Jag jobbar på ett cafe varje söndag. Det är typ VÅRT JOBB att äta kakor som blir över. 
Varje gång jag gick in i köket stod en kladdkaka och glodde på mig. 
VART JAG ÄN GICK FANNS DET SÖTSAKER, IN EVERY CORNER. 
När jag trodde att livet inte kunde bli värre hittade mamma en tårta, BAKAD AV FABIAN FLINK, i kylskåpet och bestämmer sig för att 1. skära upp en bit mitt framför mina ögon, och 2. ta hem resten. 
Blev fan tårögd. Ni vet hur svag jag är för tårtor. Kan ju sluka flera stycken om jag får, har ingen självkontroll när det gäller tårtor. Fattar inte hur mamma kan göra såhär mot mig. Varje gång jag öppnar kylskåpet ser jag nu denna tårta.
Dessutom kom hon för några dagar sedan hem med massa choklad och sa
"Vi har fått ny choklad till affären som vi måste prova. Här, Sylvia, du kan ta den sockerfria"
 
Där satt jag, mellan mamma och pappa, och försökte njuta av min sockerfria choklad (det är alltså choklad, utan socker.), medan de satt och högljutt gluffsade i sig the world's finest chocolate. 

Jag lider på riktigt. Trodde jag skulle få äta en bit av tårtan igår när jag mötte Nashy på stationen - försökte ursäkta mig själv med att fira att han är hemma ett tag, men NÄÄ. NÄÄ. Han vill HJÄLPA mig med detta. Han vill HJÄLPA mig sluta äta sötsaker, för att han inte vill att jag ska bryta löftet jag givit mig själv. Så han tog tårtbitarna för sig själv. Båda två. Och inte har han sagt nåt om dem heller! Han förtjänar inte those pieces of HEAVEN 
 
Så varför gör jag detta? 
Ja ni ser ju själva. Jag har för tusan problem. Under dessa helvetesdygn har jag om nätterna drömt om godis, glass, kakor, ah.. you name it. Jag måste bli av med detta beroende, HAHA. :( + vill bli kvitt min dåliga hy once and for all. Och ah.. man har ju hört att socker inte är bra för hälsan osv.
 
heh. 
 
Så there you go. 
Förväntar mig nu en massa sympatikommentarer. 

Kommentarer
Postat av: märta

I feel you bro. *klapp på axeln*
De första två veckorna är värst, sen slutar man tänka på det. Trillar man dit så fastnar man igen!

2013-10-02 @ 16:27:07
Postat av: TonyHawkssister

Åååh Shpik, know the feeling! Visserligen FÅR jag äta sötsaker, men familjen jag bor i är hälsosam, riktigt hälsosam. Så jag har ätit en snickers sen jag kom hit och druckit liiite pepsi (PEPSI, jag som ÄLSKAR COCA COLA!!) och detta har jag gjort när inte familjen varit hemma, vågar inget annat hahaha. Plus att jag äter grönsaker, jag? Broccoli, gröna bönor, gurka aa you name it! Jag är förändrad kompis, jag är förändrad.

Svar: AHHAHAHA låter som att du trivs! :* nämen, hellre det än att ha föräldrar som smaskar i sig saker mitt framför ens ögon! hahahah. <3
None None

2013-10-02 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0