Mitt Stockholm

Tro inte att jag dissar Stockholm bara för att jag förälskat mig i Ume. 
Jag var där i förrgår och gick på ett mycket inspirerande redaktionsmöte med Protus-redaktionen. Så underbara människor, man blir så glad! Hängde med två protusmänniskor resten av dagen, hittade en butik som sålde underbara antika porslinstekoppar. DOG. När jag blir rik och skaffar eget hus ska jag inreda hela huset med antika tekoppar. 
 
Spenderade natten i Elsas säng, det är ett äventyr för mina sömnvanor att övernatta där alltså. Hennes alarm går klockan fem. 
"Det är ju så skönt att vakna och känna att man inte behöver gå upp än!" 
Hon går upp klockan sex. 
Jag ligger kvar och gnyr tills hon drar upp mig. 
Det är dock supertrevligt att sitta inkurad i täcket vid hennes köksbord och äta knäckemackor och dricka te. ♥
 
När hon lämnade mig på rådmansgatans tunnelbanestation för att gå till skolan var klockan halv nio och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Gick på äventyr i gamla stan och på södermalm, som vanligt. 
 
 
Hittade massor av mysiga butiker (dock var alla stängda) på söders bakgator. ÄLSKAR att komma bort från själva "stan" (aka drottninggatan). 

När jag hade äventyrat i hundra år mötte jag Duane som kommit hem pga sjukdom och vi tog en bli-frisk-shopping-tur. Som proffesionell klädrådgivare är det väldigt jobbigt att ha en pojkvän som har bättre klädsmak än en själv. Känner mig fett oduglig. :( 

Men det gör inget för jag är BÄST på att fixa mys. 

 
"Intressant möblering" tyckte pappa, men vad ska man göra om man har en säng man själv knappt får plats i...? 

Sjukt behövlig och mysig kväll hursomhelst. Behövde vila upp mig för ikväll ska jag och ELSA BANE ut och RÖJA PÅ STURE-P 

see ya there 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0