När livet flyter på

Det gjorde det igår.

Kanske inte på morgonen när mamma lämnade mig ensam med främmande män som skulle fixa vårt gästrum. Har varit någon slags mögelskada där, Uppsalahem-folk har härjat i vår lägenhet suuuuperlänge och jag är så TRÖTT på det. De kommer alltid så olägligt, typ när man ligger i sängen och vill sova, eller inte har några kläder på sig. 

Rymde ned på stan lite senare under dagen för att träffa Elias som lydde mitt råd och nu kommit tillbaka från London. Åh så glad jag är! Vi gick runt i lite affärer och jag köpte lite saker just because I could (att inte ligga minus på mitt bankkonto är ovanligt). När vi tog en fikapaus på Wayne's fick Elias ett besked om att han får hyra ett rum av ett par på söder, Mariatorget. Han flyttar in på söndag. GHA! Är SÅ GLAD för hans skull + min egen för jag kommer självklart utnyttja detta. 
 
Vi avslutade vår stadsrunda på Vox, sedan sprang jag till missionskyrkan för att lyssna på två kaffeodlare som odlar fair trade i Dominikanska Republiken. Ska ikväll skriva ihop en artikel för uppsalanyheter.se - internettidningen jag skriver för. Jätteroligt, är liksom precis sådant jag vill skriva om! 
 
När jag gick därifrån var jag så full av inspiration och idéer för framtiden att jag bestämde mig för att gå hem så jag hann lugna ned mig. Det är så mysigt att promenera på hösten. Tog en morgonpromenad från stan för inte så länge sen, efter ett besök hos ögonläkaren. Hösten gör mig så lycklig! 
 
Livet går bra just nu, håller verkligen på med precis det jag vill och det gör mig glad att veta att jag KAN göra precis vad jag vill! ♥

 
Min nya kopp. <3 <3 <3 <3 

Nu sitter jag inkurad i en filt och dricker varm choklad (sötad med honung - det ÄR nyttigare än socker). Ska ta tag i artikeln... PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0