My crazy beautiful life - In Ume (Blåmärken och Roaccutan)

Förutom äventyret på bron har jag hittat mystiska blåmärken på mina ben! Förstår inte var de kommer ifrån??!!? Har typ fått fantombiverkningar av acnebehandlingen jag inte påbörjat än. Ska nämligen ge mig på Roaccutan/vad det nu heter nuförtiden. Är så trött på det ständiga kämpandet med acnen jag haft sedan jag var tolv år! Trodde jag inte skulle behöva gå så långt som Roaccutan - man har ju inte hört så roliga saker om den direkt, men efter att ha testat allt som går att testa är det sista utvägen. Blä. 

Har skjutit upp det så otroligt länge nu, hade tänkt börja med den i slutet av Mars. Men vågar typ inte, lol. Tänkte ta grav test idag eftersom behandlingen kan skada foster. Iofs är chansen att jag är gravid minimal eftersom jag har en helvetesspiral uppe i min vagina, men är så paranoid hela tin. Eller så är detta bara ännu en ursäkt till att inte påbörja behandligen än. (y) 

Hursomhelst, det jag ville säga var att jag redan börjat få "biverkningar" av behandligen TROTS att jag inte tagit ens en kapsel! Är torrare än vanligt på händer, ansiktet och läpparna, får blåmärken lätt och har ont i lederna. Och acnen har blivit DRASTISKT bättre de senaste dagarna! Känns nästan fel att börja med Roaccutan nu. 

I december förra året: 

 
För en månad sedan (acnen försvann nästan helt på kinderna - det där är bara jobbiga ärr. Men började få desto mer i pannan och sedan kom det tillbaka på kinderna också.) 

 
Nu: 

 
Typ helt borta! Förutom runt munnen där finnar ploppar upp hela tin. 


Men det är verkligen inte MYCKET jämfört med vad jag haft. Inte ens i närheten av lika mycket som andra personer som gått på behandligen haft. Men tänker gå igenom skiten i alla fall, lika bra. Acnen kommer aldrig mer komma tillbaka efter det (!!!!!!). Har dessutom upptäckt att jag har acne på ryggen också??!?? Visste inte om det förrän för ett par veckor sedan när jag provade kläder i ett provrum hahah!

Återkommer med information och uppdatering om behandligen. Min blogg kommer bli så rolig hädanefter, kommer i princip bara klaga <33333333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0