Det som händer när vi dör är att livet går vidare precis som förr

Helg hemma 
Krunegård du är min gud förihelvete. 
Såg dig på Gröna Lund med Sara och Elsa 
(Vi vann plopp vi ville kasta på dig men det kanske skulle göra ont. Var tvungna att hålla i den hela spelningen men dansade ändå) 
Du kommer ångra dig, du kommer ringa mig, jag kommer ångra mig, jag kommer ringa dig
Vi ville inte sluta festa efter ditt brutala ägande av scenen (och talet om hur vi ska krossa rasismen med mänsklig värme) 
Drog till Ace. Med ploppen. Låste in allt vi hade i garderoben och fortsatte dansa. 
Träffade Adam ett och Adam två, de går på KTH. Och Nils. 
Känner Adam 1 sen förr, det var ju random. 
Dansade fult allihopa förutom Nils
Och när vi slutade dansa för att prata om internethat alltså hat mot internet inte hat som sker på internet, spelades din vampyrsång 
Och jag, Sara, Elsa skuttade (på riktigt) ut igen och vrålade texten för att det finns få låtar som betyder lika mycket 
Vi glittrade om kläderna och fick glitter på ansiktet av Bea och när musiken började suga drog vi 
Delade ut plopp till gatornas uteliggare och människor som skulle hem
(och ett obligatoriskt donken-besök däremellan)  
Några var trötta, en annan var pepp 
Vi tog tunnelbanan till en kyrka och såg ut över Stockholm 
med Sara, Elsa i mitt knä 
Bästa vänner, tills vi dör
Promenerade till centralen, 
sov på första pendeln hem 
somnade i sängen sen. 
 
Lördag: Sova till tolv, fika på ÖG med Mimmi och Sofie. 
Ha peppmöte igen, alltid peppmöten!!! <3
Åka hem och slappa bort hela dagen med Elsa 
Kuddar och täcken i soffan och How I met your mother på skärmen. 
Natta kattungen och låta henne sova som en bebis mellan oss 
 
Söndag: Jobba och lyssna på svenska visor med bra svensk humor hur ofta händer det liksom? 
Cykla i spöregn med Sara och sjunga dina sånger, Markus, det gör vi alltid 
Black Books och oreo i soffan med familjen, 
sista natten hemma på ett tag. 
Sova med syster, vakna och packa. 
Flyga iväg, igen. 
 
Och nu har jag rest ännu en nästan hel dag och är snart i Enschede och kan krypa ned bredvid Nashy i sängen. Längtar. Åh vad jag längtar. 
 
---
 
P.s 
Min favorit: 
 
Du säger att du lever, 
bara när du drömmer 
Är du dum eller 
Du måste göra något åt det. 
 
- Markus Krunegård 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh vad underbart fint skrivet!!!!

2014-09-23 @ 21:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0