What a glorious feeling

kanske för att du var min viktigaste vän någonsin 
för att du kallade min pappa för pappa  
för att du diskade vår disk 
för att du ibland dök upp i min by, 
utan förvarning, 
för att du visste att jag alltid skulle komma ut 
för att du lärde mig skolka 
för att du kunde se rakt igenom mig,
och ta mig bort från fysiklektionen 
för att du inte sa nej när läraren frågade om du var min bror
för att du lät mig säga "ja" 
för att din mamma kallade mig för en ängel 
för att jag typ ständigt umgicks med dig, 
för att vi talade samma språk, 
för att att det förmodligen var du som såg rakt igenom min långärmade tröja, 
men lät någon annan prata med mig
för att du förmodligen visste
att det skulle betyda mer 
men det gjorde det inte. 
 
Du skulle ha varit the first to know. 
För att vi älskade dig lika mycket som vi älskade varandra. 
För att vi visste att du alltid hade vetat.
Men du hade velat höra det från oss. 
 
Du kom tillbaka som ett mörker, höstterminen därpå. 
Och jag kommer att lägga skulden på mig tills den dag jag dör. 
Skulle jag se dig nu skulle jag gråta. 
Men just det kanske du inte skulle förstå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0